Om Safe Carrier Logistics

Det tar många år att bygga upp en diger logistikkompetens och tekniskt know-how. Passion och personligt engagemang kan man ha från starten, men det är bara genom att arbeta länge med transport, montering och konfigurering av teknisk utrustning som man får alla nödvändiga färdigheter.

Under våra 25+ år i branschen har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en bred referensbas. Det är tillgångar som måste förvärvas och förtjänas över tid – dessutom ofta gång på gång. Inget av detta hade varit möjligt utan vår engagerade personal och ägare som byggt företaget från grunden.

Vår historia

Det började i en liten källarlokal i Kärrtorp, i södra Stockholm. Året var 1996 och fyra män hade precis fått en bra idé – de skulle starta en transportfirma. De jobbade då på samma åkeri och visste mycket väl att det redan fanns gott om transportfirmor, men deras affärsidé var något nytt.

Deras transportföretag skulle leverera – och installera! – kontorsmaskiner hos kunderna.

Företaget fick namnet Safe Transport och vi körde från början oemballerade kopiatorer med så kallad Grön knapp-service, alltså att maskinen ställs på plats, kopplas in, startas upp och demonstreras. Om det fanns en äldre maskin, som skulle säljas eller skrotas, så tog vi med den i retur.

Redan vid uppstarten hade vi en bra relation med Carl Lamm (numera Ricoh) och samarbetet har bara växt sedan dess – trots att det gått 25 år sedan dess och vi bytt namn till Safe Carrier Logistics.

– Vi har byggt en struktur, med anpassad vagnpark och moderna anläggningar, som möter upp mot våra kunders krav, säger vår strategiska affärsutvecklare Bjarne Henriksen.

Vi förvärvade Warje Transport 2009 och fick med det Svenskt Tenn som storkund i bolag. Tre år senare hade behovet av större lager och kontor blivit skriande och vi flyttade från Farsta till Jordbro industriområde. Där ligger fortfarande vårt huvudkontor.

Idag har vi även kontor i Göteborg.

Kärnverksamheten är fortfarande transport, hantering, förädling och lagring av värdefullt gods, men idag är det inte bara kopiatorer med Grön knapp-service. Vi hanterar alla möjliga teknikrelaterade produkter, möbellogistik och annat värdefullt gods.

Vår personal

De allra flesta av våra medarbetare har arbetat länge hos oss och samtliga är handplockade utifrån sin utbildning, erfarenhet och engagemang. För oss är det viktigt att personalen både är socialt och tekniskt kompetent. Tillsammans bidrar vi alla till den gedigna kunskapsbank som är grunden i vår verksamhet.

Vi arbetar enligt SAFESäkerhet, Ansvar, Flexibilitet och Engagemang.

Kvalitet & miljö

Vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14 001.

Vill du att vi kontaktar dig?

  • Lämna gärna ett meddelande så kontaktar vi dig snarast.

  • Vi värnar om din integritet. De uppgifter du lämnar här använder vi endast för att hantera det här ärendet. Läs mer i vår integritetspolicy.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.